loading...
سايت تفريحي و سرگرمي
خوش آمد گویی

سلام مرسی از بازدیدتان یه خواهشی داشتم اینه که یه سر به چت رومم بزنید ممنون میشمhttp://siagap.ir/?Chat# سیاگپ. ونظر خوصوصی هم دارید به ایمیلم بفرستید :yreza10@yahoo.com


کوچیکه همتون reza

رضا بازدید : 25 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

همزمان با تعلیق غنی سازی بیست درصدی از سوی جمهوری اسلامی، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران بخشی از تحریم های خود علیه ایران را به حال تعلیق در آوردندشش ماه به حال تعلیق درآورد ...

                

به دنبال لغو برخی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، آمریکا نیز طبق توافق هسته‌ای بعضی از تحریم‌های ایران را به مدت شش ماه به حال تعلیق درآورد.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از تحریم‌هایی که آمریکا دوشنبه ۳۰ دی ماه به حالت تعلیق درآورد، کاهش تدریجی خرید نفت ایران است.
آمریکا ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۲ تحریمی علیه ایران وضع کرد که به مشتریان نفتی ایران فقط در صورتی که هر شش ماه یکبار واردات نفت از ایران را کاهش دهند، از تحریم‌های خود معاف می‌کرد؛ موضوعی که باعث شد مشتریان نفتی ایران هر ۱۸۰ روز یکبار به خاطر معاف شدن از تحریم‌های آمریکا واردات نفت از ایران را کاهش دهند.
به گزارش رویترز، خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اکنون که ایران در مرحله اولیه به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای «به طور کامل» عمل کرده، آمریکا نیز به تلاش برای کاهش بیشتر صادرات نفت ایران پایان می‌دهد.
ایران تا آخر سال ۲۰۱۱ روزانه ۲.۲ میلیون بشکه صادرات نفت داشت، اما صادرات نفت هم‌اکنون به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده است؛ همچنین امکان انتقال پول نفت صادراتی به داخل کشور نیز از ایران سلب شده بود.
آمریکا همچنین تحریم‌ها علیه افراد غیرآمریکایی برای حمل و نقل مواد پتروشیمی ایران را به حالت تعلیق درآورد.
صادرات پتروشیمی ایران در سال گذشته نسبت به سال ۹۰ تحت تاثیر تحریم‌ها ۳۳ درصد کاهش یافت و این کاهش برای سال جاری نیز تا حدودی ادامه داشته است.
واشینگتن همچنین برخی تحریم‌ها در مورد صادرات طلا و فلزات قیمتی به ایران را تعلیق کرده است. در فهرست تحریم‌های لغو شده، صادرات کالاها و خدمات خودروسازی به ایران نیز قرار دارد.


تعلیق تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا
در اجرای توافق هسته ای میان تهران و شش قدرت جهانی در ژنو، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست عصر دوشنبه بخشی از تحریم‌های ایران را لغو کردند.
گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که در این نشست، محدودیت‌ها در زمینه تجارت محصولات پتروشیمی و فلزات گرانبها برداشته شد و کشتی‌های حامل نفت صادراتی ایران می‌توانند بیمه دریافت کنند.
قرار است تصمیم وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا از اواخر روز دوشنبه اجرایی شود.
این تصمیمات پس از آن اتخاذ شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه تایید کرد که ایران فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کرده است و بازرسان اتصال برخی از سانتریفوژها را در نطنز قطع کرده‌اند.
بر اساس توافق ژنو که روز سوم آذر به دست آمد، ایران کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا همراه با آلمان توافق کردند که در ازای تعلیق غنی‌سازی بالای پنج درصد اورانیوم توسط ایران و همکاری با بازرسان آژانس، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران آزاد شود.
همچنین تحریم‌های مربوط به فروش قطعات هواپیما و خودرو لغو شود و مجازات‌های جدیدی علیه صنعت نفت ایران اعمال نشود.
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، روز دوشنبه به تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی گفته که «تعلیق بخش عمده‌ای از تحریم‌های نفتی و ادامه صادرات نفت ایران، تعلیق کامل تحریم پتروشیمی و صادرات آن، رفع تحریم صنایع خودرو و قطعات و نیز صادرات آن، تحریم طلا، فلزات گرانبها و نیز برخی از تحریم‌های مربوط به صنایع هوایی، قطعات هواپیما و سرویس و نگهداری آن» بخشی از تعهدات طرف مقابل است.
در همین حال، کاترین اشتون، مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه اعلام کرد که گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک ماه فوریه از سر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات ایران و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه اظهار داشت: «این اقدامات نخستین گام مهم است ولی کارهای زیادی برای پاسخ دادن به نگرانی‌های بین‌المللی درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران باید انجام شود».
روز دوشنبه با اجرایی شدن توافق هسته‌ای، اعلام شد که ایران ۱۹۶ کیلوگرم ذخایر اورانیوم ۲۰ درصدی خود را رقیق کرده و مقداری را نیز برای تبدیل به سوخت اکسید کرده است.
ایران همچنین تولید سوخت ۲۰ درصدی را متوقف کرد. همه این اقدامات تحت نظارت کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام شده و این نهاد بین‌المللی نیز اقدامات ایران را تایید کرده است.
مفاد توافق شش ماهه هسته‌ای قرار است در چندین نوبت اجرایی شود. ایران با عمل به تعهدات خود به صورت تدریجی طی ۱۸۰ روز آینده قادر خواهد بود ۴.۵ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده خود در خارج را نیز وارد کشور کند.
آمریکا اعلام کرده است که کل دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج ۱۰۰ میلیارد دلار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    link box1


    link box2

    آمار سایت
  • کل مطالب : 343
  • کل نظرات : 46
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 236
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 451
  • بازدید ماه : 783
  • بازدید سال : 2,744
  • بازدید کلی : 42,121
  • link box3