loading...
سايت تفريحي و سرگرمي
خوش آمد گویی

سلام مرسی از بازدیدتان یه خواهشی داشتم اینه که یه سر به چت رومم بزنید ممنون میشمhttp://siagap.ir/?Chat# سیاگپ. ونظر خوصوصی هم دارید به ایمیلم بفرستید :yreza10@yahoo.com


کوچیکه همتون reza

رضا بازدید : 28 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد ازصحبت‌های برخی مسئولان دولتی مبنی بر اینکه اگر غربی‌ها به تعهداتشان در توافق ژنو پایبند نباشند، امکان غنی‌سازی 20درصدی در 24 ساعت فراهم می‌شود، گفت: به اعتقاد بنده بیان اینگونه سخنان موجب فریب افکار عمومی می‌شود.

وی افزود: براساس اطلاعی که بنده کسب کرده‌ام، ما هر زمان که بخواهیم غنی‌سازی 20 درصدی را آغاز کنیم، حدود 2 سال زمان لازم است که ما عملا با این توافق، این زمان را ازدست داده‌ایم، بنابراین نباید در سطح افکار عمومی اینگونه عنوان شود که بازگشت به غنی‌سازی 20 درصدی در عرصه هسته‌ای در مدت یک روز و یا کمتر از آن امکان‌پذیر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: دستاوردهای هسته‌ای امروز به هویت دینی و ملی مردم کشور ما تبدیل شده و با گوشت، پوست و استخوان ملت عجین شده است، بنابراین مسئولان و تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای نباید این دستاوردها و رشادت‌های شهدای انقلاب و نیز شهدای هسته‌ای را نادیده بگیرند.

جوکار در همین زمینه تصریح کرد: بنده امیدوارم که دستاوردهای شهدای انقلاب و شهدای هسته‌ای ما در آینده حفظ شود تا نسل بعدی قضاوت دیگری نسبت به ما و تیم مذاکره‌کننده نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور ما در صنعت و دانش هسته‌ای به موفقیت‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر دست یافته است، گفت: دانش فناوری هسته‌ای در کشور ما امروزه به عنوان یک صنعت بومی مطرح است که نباید این دستاوردها در هیچ برهه زمانی و از سوی هیچ کس نادیده گرفته شود.

زیرساخت‌های غنی‌سازی بیش از 20 درصدی را هم داریم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهارداشت: ما در حال حاضر غنی‌سازی با بیش از 20 درصد را نیز در کشور داریم و زیرساخت‌های آن نیز فراهم است، اما این توافق اولیه باعث شد تا ما 20 درصد غنی‌سازی را به 5 و یا 3/5 درصد کاهش دهیم که البته در این توافق به طور شفاف مشخص نیست که غربی‌ها برای ما چنین حقی را نیز قایل باشند.

جوکار تصرح کرد: بنده معتقدم آنچه که در حال حاضر در این توافق بیش از هر موضوع دیگری دارای اهمیت است، این است که مقدار غنی‌سازی نباید خیلی مدنظر قرار گیرد، بلکه پذیرش حق غنی‌‌سازی برای ما حائز اهمیت است که می‌بایست در دور بعدی مذاکرات به آن توجه جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره گفته است که در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند، افزود: در مذاکرات بعدی باید به این نکته نیز توجه شود که درصد غنی‌سازی تأثیری در صلح‌آمیز بودن و یا صلح‌آمیز نبودن اقدامات هسته‌ای ما ندارد، زیرا آمریکایی‌ها در مقطعی اذعان رده بودند که راکتور تهران نیازمند اورانیوم با غنی‌سازی 90 درصد است.

توافق اولیه ژنو فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تا حدودی دچار عقب‌گرد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال این است که زمینه‌های لازم برای عقب‌گرد در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند، گفت: بنده معتقدم که با توافق اولیه ژنو دشمن تا حدودی به این هدفش رسیده است، بنابراین بهتر است مسئولان با مردم صادقانه در این راستا سخن بگویند و با بیان مطالب عوام فریبانه، افکار عمومی را منحرف نکنند.

جوکار در همین زمینه ادامه داد: بیان سخنان عوام فریبانه در موضوع توافق ژنو از سوی مسئولان باعث ایجاد خوش‌بینی کاذب بین مردم می‌شود که لازم است از بیان اینگونه اظهارات به طور جدی خودداری شود.

وی تصریح کرد: بهتر است در موضوع توافق اولیه ژنو احساسات و برخوردهای احساسی کنار گذاشته شود و این مسئله مدنظر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قرار گیرد که ببینیم در این توافق چه چیزی را از دست داده‌ایم و چه چیزی را به دست آورده‌ایم؟ ما در این توافق به طور قطع فرصت‌هایی را از دست داده‌ایم که این حقایق باید روشن و شفاف با مردم در میان گذاشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خواستار این شد که تیم کارشناسی در دور بعدی و نهایی مذاکرات نیز حضور داشته باشد و تأکید کرد: دور نهایی مذاکرات قطعا سیاسی نبوده و کارشناسی است که می‌بایست در این مرحله حقوق ملت ایران و دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته نشده و این حقوق به طور جدی استیفا شود.

هیچ کس با توافق حاصل شده در پرونده هسته‌ای مخالف نیست

جوکار در پایان با اشاره به اینکه هیچ گروه، فرد و یا جناحی با توافق حاصل شده در موضوع پرونده هسته‌ای مخالف نیست، خاطر نشان کرد: نباید اینگونه به افکار عمومی القا شود که عده‌ای موافق و یا عده‌ای مخالف این توافق هستند. اگر مخالفت‌هایی با این توافق عنوان می‌شود، با نحوه اجرا و مفاد آن است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    link box1


    link box2

    آمار سایت
  • کل مطالب : 343
  • کل نظرات : 46
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 205
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 420
  • بازدید ماه : 752
  • بازدید سال : 2,713
  • بازدید کلی : 42,090
  • link box3